Dag 3: Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Zico Bock - WaarBenJij.nu Dag 3: Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Zico Bock - WaarBenJij.nu

Dag 3: Yosemite National Park

Door: Zico Bock

Blijf op de hoogte en volg Zico

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, Yosemite

Omdat we gisteravond doodmoe waren en vroeg zijn gaan slapen, staat vandaag iedereen vroeg naast zijn bed. Vandaag verlaten we San Francisco en trekken we richting Yosemite Park.

Na een rit van een dik uur arriveren we bij de ingang van het park waar we een 'park-pass' voor alle nationale parken in het westen van Amerika aanschaffen. Na enkele miles stoppen we bij Merced Grove, waar volgens Nick immense bomen staan. We besluiten te gaan hiken. Een prima idee. Na een aantal kilometer door het bos arriveren we bij de immense bomen. Een prachtzicht. Nick en René besluiten het pad te volgen en Olaf en ik volgen het tweetal met een lang gezicht. Na een uur gelopen te hebben komen de heren erachter dat er niets meer is en we beter kunnen omkeren. Dat hele stuk dus weer terug, maar nu bergop... Olaf en ik zijn het met elkaar eens. Wat een dieptepunt van onze vakantie!

Als we eindelijk terug zijn bij onze auto rijden we richting Yosemite Village, maar zien we onderweg dat andere toeristen in het dal in de rivier zijn gedoken. Gezien de hoge temperatuur volgen wij als makke lammetjes. Het water is heerlijk verkoelend!

Na een frisse duik vervolgen we de weg richting Yosemite Village waar het erg druk is, maar dit ons vanwege de prachtige uitzichtpunten op o.a. de watervallen weinig kan schelen. Uiteindelijk besluiten we bergopwaarts naar Glacier Point te rijden, volgens velen hét uitzichtpunt van Yosemite Park. Nou... Ik kan met een gerust hart zeggen dat de verhalen kloppen. Wat een uitzicht. We schieten een hoop foto's en zetten hierna over de diverse Tioga Pass koers richting het ski-oord Mammoth Lakes, waar wij deze nacht overnachten.

Op het moment dat de zon onder gaat, rijden we aan het einde van de Tioga Pass ter hoogte van Mono Lake. De zonsondergang zorgt voor prachtige beelden over het water. Daar hoort een hapje eten bij. De spare ribs die ik besteld heb smaken overheerlijk! Tenslotte komen we met een volle pens aan in het pitoreske en koude Mammoth Lakes.

• 24 Juli 2014 - 09:41

Huub Cornelissen:

Zicco en je vrienden geniet van deze geweldige reis. Komt ons bekend voor. Het is fantastisch daar.

Groetjes aan jullie allen Ulla en Huub Cornelissen