Dag 4: Death Valley - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Zico Bock - WaarBenJij.nu Dag 4: Death Valley - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Zico Bock - WaarBenJij.nu

Dag 4: Death Valley - Las Vegas

Door: Zico Bock

Blijf op de hoogte en volg Zico

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Omdat we vroeg in bed lagen, schijnt op deze dinsdagmorgen de zon al rond 06.00 uur de kamer binnen en gaan Nick, René en ik naar de Vons om boodschappen te doen. We hebben een lange rit voor de boeg en slaan een groots ontbijt- en lunchpakket in, zodat we niet zullen verhongeren onderweg.

Als we rond 08.00 uur richting de Death Valley rijden merken we al gauw dat de temperatuur aardig begint op de lopen. Gelukkig hebben we airco, maar bij elke tussenstop is de gevoelstemperatuur minstens 5 graden warmer. Het is dan ook opmerkelijk als we zien dat er een hardloopwedstrijd - volgens Nick de 'Caution Run' - wordt georganiseerd aan het begin van de Death Valley, waar het inmiddels al 44 graden is.

We rijden lang in deze hitte. Hét uitzichtpunt van de Death Valley is Badwater en na bijna 4 uur rijden arriveren we hier eindelijk. Op deze plaats, de laagste plaats van het noordelijk halfrond, is het op dat moment 50 graden Celsius en dat is te merken ook.

Na het bezoek aan Badwater rijden we door naar Sin City; Las Vegas, waar we drie nachten zullen verblijven in het Stratosphere hotel aan de noordzijde van de Strip. We rijden omstreeks 16.00 uur nog in een kale woestijnvlakte, maar binnen enkele ogenblikken verschijnt er uit het niets een grote stad met veel opmerkelijke hotels. Om 16.45 uur liggen we al te bakken aan het zwembad op de achtste verdieping van ons hotel. Onze suite ligt op de elfde verdieping en heeft een prima uitzicht over de Strip.
Het duurt welgeteld 4 minuten (!!!) of we hebben onze stempel al achter gelaten als Nick met zijn logge lichaam door het ligbedje naast het zwembad gaat. Na een paar uur bakken in de hoge temperaturen van Vegas, maken we ons klaar voor een avondje gokken in de grote hotels aan de Strip, waar René en ik uiteindelijk met winst van terugkeren.